När bredbandet inte kom till byn (blogg100 dag 36)

Jag hade förberett tre inlägg för påskhelgen, men det återstod en del justeringar, arbete med bilder med mera. Men det skulle lösa sig för den här påsken skulle vi äntligen få bredband till Tystnaden, så jag skulle göra klart och publicera från skogen i Värmland. Sedan skulle jag fixa till nya inlägg för #blogg100.

Den planen sprack direkt på skärtorsdagen för vi fick ingen kontakt med Internet. Alla lampor på inomhusboxen för fibern lyste som de skulle. Den nya routern fungerade och ett trådlöst nätverk kom  plats. Men så var det ju meningen att routern skulle få kontakt med Internet.

Men varken jag eller vår bredbandsleverantör fick någon ordning på det hela. Det visade sig också vara samma problem hos alla grannarna så nu är det hela felanmält till företaget som har hand om fibernätet.

Själv fick jag nöja mig med att justera texter och göra nya utkast i väntan på att jag skulle komma hem till nätet i Göteborg. Men jag fortsätter med utmaningen #blogg100 även om allt inte kunnat publiceras samtidigt som det skrivits. Men det kunde ju tidstyras i utkasten.


Detta är ett inlägg dag 36 i utmaningen #blogg100.


Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Detta inlägg publicerades i #Blogg100, Kommunikation och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar