Dags för italienska minnen – Toscana dag 1:1 (#blogg100)

Utmaningen #blogg100 ger mig ett utmärkt tillfällen att ta hand om mina reseminnen. Nu senast har jag fått gå igenom bilder och anteckningar från Korsika. Men nu är de inläggen avslutade. Så nu tänker jag börja gräva bland mina italienska reseminnen. Först av allt tänkte jag gå igenom minnen från vandringar i Toscana 2009. Det var en resa då jag lyckades gå vilse tre gånger!
Det började redan på flygplatsen i Rom. Jag har passerat många betydligt större flygplatser, men här tappade jag fokus och befann mig helt plötsligt i fel ankomsthall, vid fel bagageband, på fel terminal. Då fick jag inte gå tillbaka in på flygplatsen och leta rätt på rätt terminal. Istället fick jag gå ut och promenera på utsidan tills jag kom till den terminal som jag skulle anlänt till. Där stod resebyråns representant och några andra resenärer. Det fanns en smal entré där jag kunde visa upp mitt boardingkort och bli insläppt till bagagebandet där min väska var ganska ensam kvar på bagagebandet.
Lite förvirrad start på den veckan. Det var ju tur att inte hela vandringsgruppen var med på samma flyg. Vi kom nämligen olika tider till Rom och skulle ha första dagen på egen hand.

Detta är ett inlägg dag 69 i utmaningen #blogg100. Det handlar om strövtåg i Rom och vandringar i Toscana 2009.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

