Min resemobil (#blogg100)

Jag har en särskild resemobil! Det är en mobiltelefon inköpt på ICA för 200 kronor. Till den har jag ett kontantkort som jag laddar med pengar när jag ska åka utomlands.
På så sätt vet jag vad telefonkostnaderna max kan bli. Dessutom är den mobiltelefon inte speciellt stöldbegärlig.
Den smarta telefonen får vara kvar hemma eller vara avstängd så fort jag lämnar Sverige. Ibland kan jag behöva den på transporterna till och ifrån Kastrup eller Arlanda om det inte går flyg från Landvetter till mitt resmål. Men annars räcker det bra med min kontantkortstelefon på resor och vandringar.
Däremot brukar jag numera ha med min iPad. Den har inget SIM-kort utan jag behöver tillgång till wifi för att surfa, ladda upp bilder och uppdatera bloggen. Utan wifi kommer den också till användning för att gå igenom bilderna jag tar.
För mig har detta blivit en bra lösning och jag slipper otrevliga räkningar för datatrafik och telefonsamtal.

Detta är ett inlägg dag 68 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

