Tänk att kunna sitta vilsamt på huk (#blogg100 dag 55)

 

Sittande på huk tycks hon kunna tala i mobilen hur länge som helst.

 I Kina och Tibet ser vi ofta människor som sitter på huk med en enkelhet som man måste avundas. Det är inte bara barn och unga, utan också vuxna och äldre som sitter på huk och lyckas få det att se vilsamt ut. Några av dem fångade jag på bild vid Palkhorklostret i Gyantse.

 

 

En glad man med radband och termosar med jak-te vid Palkhorklostret.

 Själv om jag försöker sitta på det här sättet trillar jag ofelbart omkull om jag inte har något att hålla i mig i. Men å andra sidan har jag inte varit hänvisad till toaletter som bara har ett hål i golvet. Det handlar om träning!

 
Detta är ett inlägg dag 55 i utmaningen #blogg100. Det är ett av flera från en resa till Kina, Tibet och Nepal sommaren 2014.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Detta inlägg publicerades i #Blogg100, Resor och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar