Kan man känna igen någon i vimlet? (#blogg100 dag 16)

Det är mycket folk och livlig trafik utanför den Förbjudna staden.

Idag hade jag tänkt att skriva om Pekingopera. Men ett envist virus har knockat mig, så det höll nästan på att inte bli något inlägg alls i #blogg100 idag. Men då bestämde jag mig för att lägga upp en gatubild från Beijing, ungefär 500 meter från utgång från den Förbjudna staden. Fortfarande myllrade det av folk på väg hem från det kejserliga palatset efter att portarna stängts. Jag gjorde två exponeringar på övergångsstället för att fånga vimlet och en av dem hade jag bestämt mig för att använda.

När jag laddat in bilden här på sidan får jag för mig att där kommer flickan som lyssnade så intensivt på vår reseledare inne i den Förbjudna staden. Men jag inser snabbt att de bara är väldigt lika. Hade jag inte gjort inlägget om språkförbistring så hade jag inte sett detta. Men skulle jag någonsin kunnat känna igen någon i det myller av folk som rörde sig på gatorna?

Detta är ett inlägg dag 16 i utmaningen #blogg100. Det är ett av flera från en resa till Kina, Tibet och Nepal sommaren 2014.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Foto, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

