Snabba bilder med mobilen (#blogg100 dag 6)

De flesta bilderna hamnar i systemkameran när jag reser. Men så är det en del ögonblicksbilder som jag tar med mobilen. Just i samband med resan till Kina, Tibet och Nepal sommaren 2014 så hade jag lämnat min iPad hemma och istället tagit med en gammal iPhone 3GS utan sim-kort som enhet för att kunna använda eventuella wifi-nät. Det var ytterst osäkert hur tillgången till wifi skulle vara så jag ville inte bära med mig den lite tyngre surfplattan. Men iPhonen hade fördelen att jag kunde fånga en del ögonblicksbilder för att sedan ladda upp dem på internet. I Kina är många sociala medier blockerade, men jag upptäckte att både Instagram och Forsquare fungerade. Via Foursquare kunde jag dessutom dela vidare till Facebook och Twitter. 

Så första morgonen i Beijing (Peking) blev det givetvis ett foto från hotellfönstret med den gamla mobilen.



Utsikt från hotellfönstret i Beijing.



Detta är ett inlägg dag 6 i utmaningen #blogg100. Det är ett av flera från en resa till Kina, Tibet och Nepal sommaren 2014.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Foto, Kommunikation, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

