Aldrig mer? Nej, nu är det dags igen! (#blogg100 dag 1)

Idag börjar utmaningen #blogg100 igen. I juni förra året avslutade jag min andra omgång av utmaningen #blogg100 och sa ”inte en gång till”.
Då hade jag liksom flera hundra andra bloggat minst en gång om dagen i hundra dagar i ett streck. Jag var ganska trött på att skriva varje dag, även om jag inte var trött på att skriva.
Det hade varit roligt att minnas resor jag gjort, titta på bilder och berätta om platser, människor och egna erfarenheter. Men som sagt varje dag…
Jag har hållit fast vid beslutet ända tills häromdagen när jag läste att det blir en utmaning i år igen. Jag har inte kommit igång att berätta om alla upplevelser under resan till Kina, Tibet och Nepal i somras. Det kanske vore ett sätt att komma igång att vara med i utmaningen?
Dessutom har flera gamla blogginlägg haft åtskilliga besök de senaste månaderna trots att jag inte uppdaterat sidorna. Bra rubriker och effektiva taggar verkar ge oväntade besök. Så varför inte bjuda på fler reseupplevelser fler dem som hittar till ”En vandrares tankar”.
Så ok jag ger mig på detta en gång till.

Detta är ett inlägg dag 1 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

