Dags att börja skriva igen

Jag har inte skrivit något sedan jag testade Worldpress från Tibet i Kina i mitten av augusti. Trots att många sociala media är spärrade där gick det att få ut texter via Worldpress.
Men eftersom resan sedan fortsatte via hotell som saknade wi-fi så blev det inte några direktrapporter. Efter resan har jag lagt mest tid att gå igenom och bearbeta bilder. Nu är det hög tid att börja samla alla intryck även i ord.
Varför just nu? Ja erkänner att en del av inspirationen kommer av den senaste statistiken från bloggen. Trots att jag inte producerat några nya inlägg sedan augusti 2014 så kan jag se att jag haft flera besökstoppar nu i januari 2015. Några av dem hänger samman med att ”djur på tre bokstäver” varit aktuella i flera korsord, inklusive Melodikrysset. Men andra har letat just efter erfarenheter från vandringar på några av de resmål jag besökt. Så nu ska jag ta itu med skrivandet igen.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i Kommunikation, Resor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

