En buss om dagen (#blogg100)

Jag åker (nästan) alltid kollektivt till Tystnaden. Men oavsett veckodag så är restiderna begränsade. Lördagar och söndagar finns det bara en tur om dagen. Åker jag på vardagar finns det några fler turer, men senast vid lunchtid måste jag lämna Göteborg för att hinna med sista bussen för den sista sträckan.
Förr gick det, åtminstone på fredagar, att lämna Göteborg strax efter jobbet och vara i Värmland runt 21 på kvällen. Men det är länge sedan den turen drogs in. Nu är det skolornas tider som styr när det finns någon buss.
Men jag får vara glad så länge det fortfarande går bussar och ännu gladare när alla byten klaffar och busschauffören kommer ihåg att köra även via den hållplatsen som jag väntar.
Men väl här kan man som sagt njuta av Tystnaden.

Detta är ett inlägg dag 64 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

