Rapport från Tystnaden (#blogg100)

Det sägs att frihet från mobil- och E-post är det nya svarta. Det är den nya lyxen att vara bortkopplad från alla flöden.
Själv har jag haft den lyxen i många är när jag åker till Tystnaden.
Jag har nämligen möjligheten att vistas i sydvästra Värmland på min fritid. Där finns det en stor vit fläck enligt alla mobiltäckningskartor. Vissa leverantörer kan leverera täckning i utvalda hörn av tomten. Andra fungerar bara vid en viss sten i skogen. Ytterligare andra fungerar inte alls.
Dessutom befinner vi oss för långt från närmaste AXE-station för att kunna beställa ADSL och telefonleverantören vill inte tillhandahålla trafik till ett gammalt modem längre.
Just nu befinner jag mig i Tystnaden, så de återstående inläggen från Korsika får vänta några dagar.

Detta är ett inlägg dag 63 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

