Ett badkar mitt på vägen? (#blogg100)

20140428-230929.jpg
Den här bilden återfann jag ikväll bland mina Korsikabilder. Är det någon som ska bada? Det minns jag att min första tanke var när jag gick i bergen ovanför Notre Dame de la Serra i Calvi. Dessutom verkar det som någon annan ska stryka tvätten, är min andra tanke.
En kort stund blir jag rädd att jag ska störa några uteliggare i deras privata område. Men väl framme upptäcker jag att ”badkaret” är en skrotad telefonkiosk.

20140428-231225.jpg
Det visar sig finnas mer dumpade sopor på de små vägarna. Bland annat går jag också på skrotbilar som ser ut att ha varit måltavla vid en skjutövning. Då är man glad att det ser ut att vara ett tag sedan skotten avlossades. Skotthål är annars vanliga på Korsika. Jag har bland annat sett sönderskjutna vägskyltar på många ställen på ön. Det är lite overkligt för oss turister, men vardag för invånarna.

20140428-230508.jpg

Detta är ett inlägg dag 59 i utmaningen #blogg100. Det handlar om erfarenheter av vandringar på Korsika.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

