Åter till Korsika (#blogg100)

Det finns gott om vandringsmöjligheter på Korsika. En del lättgånget men också en del strapatsrikt. Oavsett var man vandrar så stöter man på de stora vandringslederna som korsar ön, varav Gr 20 är mest känd.
Det går bra att göra turer på egen hand, men det finns vandringar som man bör genomföra i grupp och gärna med någon som kan naturen och lederna.
Jag har försökt skriva om Korsika flera gånger förut, men nu tar jag ett nytt tag igen, tack vare utmaningen #blogg100 (minst ett inlägg om dagen i 100 dagar). Jag har börjat med gå igenom bilder från en resa i oktober 2010 och listan med ämnen. De närmaste inläggen tror jag kommer att handla om

Mina första inlägg om Korsika skrev jag för tre år sedan
Allmänt om mina första resor till Korsika
Vad jag alltid gör första dagen på Korsika
Imorgon bär det med minnets hjälp ut i Bonifatuskogen.

Detta är ett inlägg dag 53 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

