Från utlåst till inlåst (#blogg100)

Det här med lås verkar inte vara min grej…
I mars blev jag utlåst från min egen lägenhet, sedan låset gått sönder.
I natt blev jag istället inlåst i mitt tillfälliga sovrum, sedan låset slutat fungera.
Jag har varit bortrest över påskhelgen och sovit i ett övernattningsrum i ett flerfamiljshus.
I natt när jag vaknade och tänkte hämta ett glas vatten kunde jag konstatera att det inte gick att låsa upp dörren från övernattningsrummet. Det bara snurrade runt och på något sätt hade rummet blivit ett fort.
Det var inget annat att göra än att sova några timmar till innan jag slog larm.
Även när jag vaknade så ville låskolven inte samarbeta. Men hur det var lyckades jag till slut lyfta dörren i handtaget och sakta vrida runt låset flera varv åt rätt håll innan det till slut lyckades klicka i och gick att låsa upp.
Jag ska nog ta det försiktigt med lås ett tag och alltid ha med mig min mobiltelefon.

Detta är ett andra inlägg dag 52 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

