Det du såg var inte vad du såg utan en såg – Skottland dag 7:7 (#blogg100)

20140413-232219.jpg
Här kommer den sista bilden från gatulivet på Royal Mile i Edinburgh sommaren 2013.
Jag stannade upp inför två gatumusikanter som samlade en talrik publik. Det var gitarristen till vänster som jag först uppmärksammade och stannade för att lyssna till. Till höger om honom satt en man och spelade på ett stråkinstrument. Det tog ett tag innan jag uppfattade att det jag såg var en såg och inget instrument, eller snarare det var såg som var instrumentet.
När jag nu gick igenom mina bilder så upptäckte jag att den högra musikern hade ett helt fodral med sågar att välja från. Ja allt är inte vad man först såg …

Detta är ett inlägg dag 46 i utmaningen #blogg100. Det handlar om en vandring i Skottland sommaren 2013.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

