Har fågeln byggt bo på hans huvud? – Skottland dag 7:2 (#blogg100)

20140409-230447.jpg
Hur kan det komma sig att den här fågeln väljer den här statyn, just den här dagen, just när jag passerar? Det är nog inte första gången den sitter där att döma av spåren på ryttarens hatt. Först tror jag den byggt bo ovanpå statyns huvud, men inser snabbt att den bara har sin egen utkikspunkt mitt i vimlet.
Det är något som får mig att reagera när den sitter där och spanar ut över alla flanörer i en av Edinburghs parker. Det är bara några korta sekunder, men jag hinner lyfta kameran och ta tre snabba bilder på fågeln istället för att fortsätta leta efter bra vinklar på Edinburgh Castle. Det är ett sådant där roligt motiv som bara råkar dyka upp och som är kul att ha bland alla de förväntade bilderna.
Precis när jag tagit den tredje bilden så lyfter den och ger sig iväg på jakt efter föda bland alla som strosar runt. Själv fortsätter jag min egna vandring i det soliga Edinburgh.

20140409-231725.jpg

Detta är ett inlägg dag 41 i utmaningen #blogg100. Det handlar om en vandring i Skottland sommaren 2013.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Konst, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

