Blommor istället för valsafari – Skottland dag 6:2 (#blogg100)

20140403-230619.jpg
Det blev ingen valsafari för min del när jag var i Skottland. Just från Gairloch är det möjligt att åka ut på havet och få se valar på nära håll. Men det ryms inte hur många som helst i båtarna, så jag avstod och följde istället med till en botanisk trädgård, Inwerewe Garden, en bit norr om Gairloch. Den här dagen hade jag med mig systemkameran och lyckades fånga många, fina blombilder.

20140403-231413.jpg
Trädgården ligger vid en havsvik och utanför den passerar Golfströmmen som bidrar med det milda klimat som gjort det möjligt att anlägga trädgården. Det är ett stort område att promenera runt på och egentligen skulle vi behövt ett par timmar till i den vackra miljön. Jag kan inte namnen på hälften av växterna vi såg, men bjuder ändå på ett blomcollage.

20140403-231723.jpg

Detta är ett inlägg dag 38 i utmaningen #blogg100. Det handlar om en vandring i Skottland sommaren 2013.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

