När man glömmer ta bilder – Skottland dag 5:4 (#blogg100)

Ibland glömmer jag bort att fotografera. Det är inte ofta men det händer när jag bara njuter av allt som sker och inte tänker på att ta vardagsbilder eller foton bara för att dokumentera. Det är först efteråt som jag upptäcker att bilderna saknas.
Den femte dagen i Skottland avslutade vid med att åka upp till Gairloch, ett litet samhälle vid kusten norr om Skye. Vi hade fortfarande fantastiskt vackert väder och hade dessutom turen att få bo på The Old Inn i Gairloch. På Temaresor brukar man använda ett annat hotell och bara boka middagarna på det gamla värdshuset. Detta för att The Old Inn oftast är fullbokat.
Men vi hade som sagt tur och fick bo på i det fantastiska gamla huset och dess vindlande tillbyggnader. Det är smala trappor och små rum, men väldigt trevligt. Själv hade jag ett rum där jag nåddes av doften av nybakat bröd när jag vaknade på morgnarna.
I det vackra vädret passade vi på att njuta av trädgården och solskenet innan middagen. Men jag har inte en enda bild från The Old Inn, varken första eller andra kvällen. Kameran blev kvar på rummet och jag kom aldrig på att hämta den. Det är inte riktigt sant för sista kvällen tar jag en bild med mobilen på gruppen som spelar på puben. Men jag har inga interiörer i övrigt och absolut inga bilder ute. (Däremot är kameran med både på vandringen och andra aktiviteter under dag 6 i Skottland. Återkommer till dessa.)

20140403-221357.jpg

Detta är ett inlägg dag 36 i utmaningen #blogg100. Det handlar om en vandring i Skottland sommaren 2013.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

