Min egen vilodag – Skottland dag 5:2 (#blogg100)

20140401-224755.jpg
”Om det här går bra, så ska du få en vilodag …” hade jag lovat mig själv på den 18 km långa vandringen. Det löftet höll jag den fjärde vandringsdagen, dvs femte resdagen.
Efter rundvandringen på Talisker och provsmakningen av deras 10-åriga single malt åkte vi till andra sidan av Black Cullins i förhållande till föregående dag. Där skulle de andra gå upp och över ett pass i bergen för att på andra sidan ta sig ner till Sligachan där vi hade startat föregående dag. Själv satt jag kvar i bussen och åkte med för en dag på egen hand.

20140401-224819.jpg
Jag började med att gå upp igen en bit i dalgången Glen Sligachan för att fotografera i omgivningarna och blicka upp på några av topparna i Black Cullins. Efter ett par timmars fotopromenad i omgivningarna så återvände jag till puben och matsalen på hotellet för en fish and chips. Sedan gick jag ut i hotellets trädgård som skymtar till höger på bilden nedan.

20140401-224832.jpg
I trädgården la jag mig på en bänk i skuggan under ett träd. Där låg jag och lyssnade på en talbok, sov en stund och tittade på en fågel som sprang runt på grenarna ovanför mitt huvud. Det blev ett par timmars skön avkoppling innan resten av gruppen återvände från Black Cullins och det var dags att lämna Skye.

Detta är ett inlägg dag 34 i utmaningen #blogg100. Det handlar om en vandring i Skottland sommaren 2013.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

