Här var det släckt (#blogg100)

Jag missade nästan Earth hour i år!
I flera år har jag deltagit i en geekwalk i samband med Earth hour. Vi har träffats i Brunnsparken och promenerat Avenyn upp. Sedan har vi stått uppe på Götaplatsen och sett på medan Göteborg släckts ner. Helt mörkt blir det inte, men en tydlig minskning av all belysning.
I år kom jag inte ut på stan under Earth hour, utan var kvar hemma. Jag fastnade på Google och information inför sommarens resa. Speciellt tittade jag på bilder från China Tibet Train och de vyerna som tåget passerar.
Helt plötsligt var klockan över åtta och jag fick snabbt släckt alla lampor i lägenheten. Utanför hade mörkret sänkt sig när man tittade ut över stan. Men mitt i mitt synfält ligger Palmhuset i Trädgårdsföreningen som en egen ljuslykta i mörkret. Till vänster om den här ljuslyktan har Gamla Ullevi landat som ett ufo, ett flygande tefat mitt i stan. Men resten av stan är mer svart.

20140329-212126.jpg

Detta är ett inlägg dag 29 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

