Igår tog polisen min identitet (#blogg100)

Jag har haft glasögon sedan jag var nio år gammal. Jag har på dem från det jag går upp på morgonen tills jag går och lägger mig på kvällen. Det enda undantaget är när jag numera läser på nära håll. Då sitter de i pannan istället.
Med detta vill jag ha sagt att mina glasögon är en del av min identitet.
När jag skaffade ett nytt körkort förra våren så fick jag ha på dem, även om det var svårt att få till en bild där det inte blev reflexer i glaset.
Men igår kväll var det stopp. Hos passpolisen ska glasögonen av innan de tar bilden till passet. För numera går man inte till fotografen för passfoto utan det fixas elektroniskt på plats när man beställer det nya passet. Men passpolisen är lika angelägen om att det ska bli bra som vilken annan proffsfotograf som helst.
Men trots det kändes det som identiteten försvann när glasögonen inte fick vara med. Jag får se om den känslan sitter kvar när jag hämtar det nya passet om en vecka.

Detta är ett inlägg dag 26 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

