Helt utmattad och full av energi (#blogg100)

Vilken helg! Den har varit fylld av intryck, kunskaper och goda skratt. Jag har varit på knytkonferensen WebCoast och deltagit i massor av sessions och fått med mig erfarenheter och kunskaper hem.
Det har varit en livfull kavalkad som började med lördagens första session, en un-pecha-kucha med fem intressanta inspel om utvecklingen inom universitet och högskolor. Fyra av talarna följde pecha-kucha upplägg med 20 bilder som visas i 20 sekunder och byts automatiskt. Den femte hade en analog pecha-kucha, som bestod av 20 blädderblockspapper som byttes ut manuellt var 20:e sekund. Oavsett teknik var det snabbt, innehållsrikt och gav nya tankar om den föränderliga värld som vi befinner oss i.
Helgen avslutades för min del med världens första crowdsourcade talkshow. En 40 minuters livesänd talkshow i amerikansk anda. Den enda skillnaden var att det var publiken som formade innehållet. Det var så att säga en un-talkshow där vi lyckades sammanfatta en del av det helgen handlat om.
Båda dessa och massor av andra sessioner finns att se på nätet. En av dem som filmat de nämnda sessionerna är @molbimien. Hennes konto på Bambuser hittar du här.
Själv har jag fått massor av energi och nya idéer. Samtidigt är jag helt utmattad av alla intryck och känner mig som jag varit på läger en vecka.
Just nu vet jag inte allt jag hört, men jag vet att jag ska lära mig mer om IFTTT (If that then that). Det tror jag kommer att komma väl till pass både på jobbet och när jag återgår till att blogga om mina vandringar igen.

Detta är ett inlägg dag 16 i utmaningen #blogg100.

20140316-191832.jpg

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Kommunikation och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Helt utmattad och full av energi (#blogg100)

  1. Bea skriver:

    Jag tänkte också försöka lära mig mer om IFTTT!

    Gilla

Kommentera

