Nu väntar WebCoast (#blogg100)

Man behöver inte alltid resa långt för stora upplevelser. Ibland finns de mycket närmare. Imorgon ska jag ta bussen till en ö i norra skärgården. Jag brukar säga så när jag ska ta mig från centrala Göteborg till Hisingen.
Nu är det nämligen dags för en av vårens höjdpunkter; WebCoast, en unconference eller knytkonferens för oss som gillar Internet och Internets möjligheter. En knytkonferens innebär att deltagarna själva är med och skapar innehållet.
Redan ikväll kan jag notera, via sociala medier, att de första deltagarna anlänt till Göteborg. Samtidigt pågår diskussionen om tänkbara sessioner och andra idéer för de kommande dagarna på Lindholmen Science Park.
Så de närmaste dagarna kommer mina tankar att handla mer om kommunikation via Internet än vandringar eller resor utanför Sverige. Vill du själv följa med vad som händer på WebCoast så kommer det att finnas många som sänder via Bambuser. Enklast hittar du information via #webcoast. Det är också sändningar på gång i andra kanaler på webben.
Men ännu bättre är att uppleva WebCoast på plats. Det kan finnas enstaka biljetter kvar och en del biljetter byter köpare i sista stund.

Detta är ett inlägg dag 13 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Kommunikation och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

