Tips nr 6 för att orka (#blogg100)

Jag gillar compacttravelling i synnerhet när jag vandrar. Det vill säga att inte ha mer än absolut nödvändigt i ryggsäcken och att det jag bär med mig ska vara så lätt som möjligt. Därför har jag till exempel resebadlakan i siden. De väger lite, tar lite plats och fungerar utmärkt om det blir ett badstopp på vandringen. Behövs det en extra varm tröja så packar jag ner en långärmad undertröja i siden eller ylle. Det tar liten plats men värmer bra. I synnerhet ylle som värmer även när det blir vått.
Ett annat sätt att hålla lätt packningen är att ha en liten ryggsäck så det inte går att packa ner en massa ”bra att ha saker”. Så i min ryggsäck brukar det bara finnas en vattensäck med vatten, regnkläder, matsaker och något att äta.
Så dagens tips för att orka är
     6 Ha en liten ryggsäck så du inte bär med dig för mycket.
På mina strövtåg ingår att vi hjälps åt att bära maten till picniclunchen. Självklart ska alla hjälpas åt, men var och en efter sin förmåga. Eftersom min vattensäck oftast är kall brukar jag ta hand om kallskuret som mår bra av lite kyla. Det brukar dessutom vara en lagom vikt för mig att bära utöver den personliga packningen.

Detta är ett inlägg dag 8 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

