Tips nr 2 för att orka (#blogg100)

Jag fortsätter berätta om mina tips för att orka bättre när jag är ute på vandringar.
De första åren trodde jag att jag alltid måste gå i samma takt som resten av gruppen. Det blev ganska pressat och i synnerhet om man behövde stanna för att gå bakom en buske. Varje gång försökte jag hinna ikapp. Jag lyckades alltid … i samband med att de andra stannat och vilat. När jag kom fram så flämta jag efter luft och hann oftast inte hämta andan innan det var dags att gå igen. Återigen i Dolmiterna fick jag rådet:
     2 Hitta din egen rytm och försök inte att hinna i kapp de som går först.
Det vill säga hitta ett tempo som passar dig själv. Resultatet blir att när du kommer i kapp vid rasterna så återhämtar du dig mycket fortare.
Det brukar alltid vara några till som vill hålla en annan rytm än tätgruppen. Är det inte det så hinner du både tänka och se dig om i naturen.

Detta är ett inlägg dag 4 i utmaningen #blogg100.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

