#blogg100 har nått dag 100 – men jag fortsätter resa(n)

Idag är det dag 100 i utmaningen #blogg100. Utmaningen har handlat om att skriva minst ett blogginlägg om dagen i 100 dagar i ett sträck.
Själv antog jag utmaningen för att skriva ikapp alla reseinlägg som inte blivit av. En del vänner har inte observerat att det handlar om tidigare resor, utan har kommenterat när vi träffats; väldigt vad du är ute och reser?
För egen del har det varit roligt att uppleva resorna en gång till. Jag har tittat på bilder, anteckningar och resplaner. Ibland har jag behövt leta fakta på Internet. På så sätt har jag fått göra om resorna tack vare blogginläggen. Oftast har det också dykt upp minnen som jag inte tänkt på på länge eller kanske inte ens visste att jag hade.
Under den här perioden så har jag skrivit klart om mina senaste resor; Indien (januari 2013), Kenya (december 2011-januari 2012), Kreta (september 2011) och Gran Canaria (februari 2011). Men jag har också passat på att skriva om några vandringar i Sverige, stadsvandringar i Göteborg samt en hel del från årets WebCoast, en knytkonferens om Internet och Internets möjligheter.
Mest läst under den här perioden har varit ett inlägg om ett vandrarhem i Fegen.
Via sökmotorerna hittar fortfarande flera besökare till mina inlägg från Cornwalll, vilket gör att dessa är mest lästa totalt under de tre år som jag bloggat. Men ett annat inlägg som får många träffar via sökmotorerna är ”Djur på tre bokstäver”. Jag hoppas att det är GNU som korsordslösarna letar efter.
En del som deltagit i utmaningen #blogg100 pratar om att fortsätta i ett helt år. Själv tänker jag inte sikta så högt. Men jag har många idéer på lager och flera reseinlägg som inte blivit av. Först av allt ska jag skriva lite mer om vandringar på Korsika 2010 (och 2003), inklusive historien om när jag tappade omdömet. Det och kanske något om vandringar i Toscana 2009 borde jag kunna hinna innan sommarens vandring i Skottland.
Så oavsett om någon läser så fortsätter jag själv att skriva för att så att säga fortsätta resan.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till #blogg100 har nått dag 100 – men jag fortsätter resa(n)

  1. danjeel skriver:

    Vilken plats var häftigast att besöka och vilka av ställena vill du åka tillbaka till?

    Gilla

    • acjgbg skriver:

      Varje plats har sin tjusning och sticker ut på sitt speciella sätt. Fast safarin i Kenya var speciell. Jag har aldrig upplevt att jag gått ner i varv så snabbt som under safarin. Jag funderar på en ny safari, men då i Serengeti i Tanzania. Jag skulle nämligen vilja se migrationen av gnuer, men också få uppleva safarins speciella känsla.
      En annan plats jag gärna återvänder till är Korsika. Ett av de få ställen som jag besökt flera gånger.

      Gilla

Kommentera

