Dags att återvända till Gran Canaria

Nu är det dags för upploppet av utmaningen #blogg100. Jag antog utmaningen för att dokumentera en del resor jag gjort, men också för att testa att skriva dagligen. Efter att ha skrivit om årets resa till Indien och slutfört rapporten från förra årets resa till Kenya så valde jag att ta en paus. Då menar jag inte en paus i skrivandet utan från mina resor. Istället har jag låtit tankarna handla om upplevelser i Sverige.
Nu tänkte jag ta itu med en vandrings- och cykelresa till Gran Canaria i februari 2011. För mig var det en perfekt kombination med fyra vandringsdagar, en cykeldag och sist en helt ledig dag på stranden. Jag vill ju helst vandra, jag vill inte cykla en hel vecka och jag uppskattar att få en vilodag på slutet. Arrangör var Temaresor och de har fortfarande kvar den här resan i sitt utbud.
Det fina med vandringsresor är att man kommer bort från städer och stränder. Stället kommer man närmare naturen, de små byarna och får andra upplevelser än med en traditionell badsemester. Det allra bästa är när man kan kombinera en vecka vandring med en vecka sol och bad. Men tyvärr hade jag bara en veckas semester när jag var på Gran Canaria.
Själva ankomstdagen kom deltagarna till Gran Canaria vid olika tidpunkter och gruppen träffades först på morgonen den första vandringsdagen. Själv kom jag till Las Palmas redan under förmiddagen och hann med en lång promenad till centrum. Det blev en lagom uppladdning inför den kommande veckan.
Uppdatering: inriktningen på inläggen från Gran Canaria skrev jag redan om i en kort text för två år sedan om inläggen som försvann.

Detta är ett inlägg dag 88 i utmaningen #blogg100. Jag har antagit utmaningen för skriva klart inlägg från ett antal olika resor de senaste åren. Just nu handlar det om en vandringsresa på Gran Canaria i februari 2011.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor, Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

