Behövs det en social media manager?

20130414-220743.jpg
Ska sociala media vara integrerat eller dedikerat? Det vill säga ska många vara delaktiga i arbetet med sociala media eller ska företag och organsationer anställa en särskild specialist som sköter sociala media. Var hör ansvaret för sociala meda hemma? HR, kommunikation, marknad?
Det var Sarah Bernhardt Larsson (sa_na_si) och Niklas Strandh (Deeped) som väckte frågan på den sista sessionen på lördagen på årets WebCoast.
Sa_na_se och Deeped gav en kort inledning innan diskussionen drog igång. Det var många kloka inlägg. Vill du höra diskussionerna så finns hela sessionen inspelad.
Själv hade jag tappat bort anteckningarna, på grund av synkroniseringsproblem med Evernote, och missade den här sessionen i gårdagens inlägg. Men när jag åkte tåg idag så dök diskussionen upp i minnet igen. Hemma i min egen iPad fanns det mycket riktigt en del noteringar. Men givetvis undrar jag varför de här anteckningarna inte kan synkroniseras. Får antagligen kopiera och spara om.

Detta är ett inlägg dag 82 i utmaningen #blogg100. Jag har antagit utmaningen för skriva klart inlägg från ett antal olika resor de senaste åren. Fast just nu försöker jag sammanfatta intrycken från årets WebCoast, en knytkonferens som odnades för tredje gången i Göteborg i mars 2013.

Annonser

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Kommunikation och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s