Deltagarna är viktiga för att knytkonferensen WebCoast ska bli vad den är. Några andra som är viktiga är sponsorerna. Redan från början har de fått ge namn åt lokalerna och går därför som en tråd genom arrangemanget. Första året fick de utställarbord i den stora entré- och fikahallen. Men numera har de arrangemangen flyttas till lokalerna. I respektive lokal arrangerar sponsorerna och dekorerar för att synas. Det gör att de syns på bambuserfilmer, instagrambilder, twitterflöden och facebookinlägg. En del syns långt efteråt. Jag har till exempel sett flera soliga terassbilder där webcoastdeltagare hällt upp sitt te eller kaffe i en mugg de fått med sig från Oderl@nd och deras sponsorrum på WebCoast. Det är bara ett av flera exempel på hur sponsorskapet fortsätter att exponeras efter WebCoast.
Här är min terassbild:
Detta är ett inlägg dag 80 i utmaningen #blogg100. Jag har antagit utmaningen för skriva klart inlägg från ett antal olika resor de senaste åren. Fast just nu försöker jag sammanfatta intrycken från årets WebCoast, en knytkonferens som odnades för tredje gången i Göteborg i mars 2013.