Dags för vandringar på hemmaplan

Idag har jag en mellandag i utmaningen med #blogg100.
Jag har precis avslutat berättelserna från Kenya, eller nästan. Jag planerar nämligen ett inlägg om de olika sorters gaseller och antiloper man kan få se under en safari. Men eftersom det tar lite tid att gå igenom bilder och fakta så får det vänta.
Just idag ska jag ut på två stadsvandringar i Göteborg av helt olika karaktär. Den första är en promenad mellan stadens olika konstgallerier och den andra en fotopromenad ikväll när earthhour genomförs. Räkna med att det blir några inlägg från detta.
Jag sitter också och funderar hur jag ska beskriva mina erfarenheter av unconferece kontra en traditionell konferens. Vad är det som gör att man bubblar av energi efter Webcoast på ett sätt som jag sällan eller aldrig känner annars. Jag är inte klar i mina tankar, men räkna med att inlägg kommer. Under tiden kan den som är intresserad hitta massor av filmer från årets Webcoast.
När jag har avverkat de här inläggen känns det dags att ta upp tråden från tidigare resor. En snabb inventering visar att jag har ett par inlägg som aldrig skrevs från resan till Kreta hösten 2011. Till exempel ”När vi återvände till …” om att återse platsen för värmeslaget. Sedan är det dags att samla ihop intrycken från en vandring på Gran Canaria i februari 2011.
Dessutom har jag några vandringsresor i Sverige som jag tror skulle passa in i den här serien. Så nog finns det idéer för de kommande 40 dagarna.

Detta är ett inlägg dag 60 i utmaningen #blogg100. Jag har antagit utmaningen för skriva klart inlägg från ett antal olika resor de senaste åren.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

