Flyttbar servering och scen (Kenya dag 10)

20130310-195010.jpg
Det var ett härligt hotell jag hamnade på i Diani, Kenya, nyårshelgen 2011. Förutom den underbara stranden där jag promenerade så fanns där ett antal olika pooler, många serveringar och olika sorters boende. Så utöver promenaderna blev det flera vändor i poolen också.
Själv hade jag ett stort rum med uteplats strax intill en av poolerna. På andra sidan poolen serverades frukost varje dag. Några kvällar under veckan så var det också middag där.
Eftersom det var jul- och nyårshelg så hade hotellet satsat stort på musikunderhållning varje kväll. Så när middagarna bytte plats så flyttades också scenen dit. Min absoluta favorit under veckan var ett bluesband från Mombasa som jag hade glädje att få höra två kvällar under veckan.
Även till afternoon tea bjöds det på levande musik. Men då var det mer trubadurer, ni vet en man och en gitarr.
Saker och ting förändras ibland snabbt. Enligt den svenska resebyrån skulle hotellet ha tennisbana, men inget trådlöst wifi. När vi kom dit visade det sig vara tvärtom. Något jag var nöjd med, men familjen som haft med sig racket i bagage var inte lika glada. Men jag fick chans att kommunicera med mina barn via nätet.

Detta är ett inlägg dag 47 i utmaningen #blogg100. Jag har antagit utmaningen för skriva klart inlägg från ett antal olika resor de senaste åren. Just nu skriver jag om en resa till Kenya jul och nyår 2011.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

