Grant, Thomson eller någon annan? (Kenya dag 7:6)

Det här är sista bilden från safarin i Kenya 2011. En impala om jag minns rätt. Så här ett drygt år senare känner jag att jag börjar blanda ihop alla sorterna; impala, Grant, Thomson, gasell, antilop … Det är nog dags för en extra genomgång av de här djuren och hur man skiljer dem åt.
Men först tänker jag berätta om resan till kusten och nyår på stranden vid Indiska Oceanen. Genomgången av hovdjuren får bli när jag hunnit igenom resten av resan i Kenya vid jul och nyår 2011/2012. Jag behöver bland annat gå igenom alla bilder igen och göra lite research. Men i väntan på det kommer här den sista bild från Tsavo East. Efter en extra koll tror jag mig som sagt kunna säga att just detta är en impala, en antilop som vi såg första gången i Taita Hills. På något sätt känns det som safarin knyts ihop innan det är dags att styra mot kusten.

20130305-213957.jpg
Det här är ett av mina inlägg i utmaningen #blogg100. Den har gett mig en chans att ta tag i de där resorna jag inte skrivit klart om. Jag inte ensam om att försöka hinna i kapp med berättelserna från safari i Kenya. Jan Videren har inom #blogg100 precis berättat om sin safari i Kenya i början av februari i år. Det ligger ett år närmare i tid än min resa. Jans blogg med fina bilder hittar du här.

Detta är ett inlägg dag 42 i utmaningen #blogg100. Jag har antagit utmaningen för skriva klart inlägg från ett antal olika resor de senaste åren. Just nu skriver jag om en resa till Kenya jul och nyår 2011.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

