Mycket på kort tid (Indien dag 7:1)

Det var en intensiv vecka som jag tillbringade i Indien, 5-12 januari 2013. Det har tagit mig 26 dagar att skildra hela resan, men det har varit roligt att återuppleva en del av alla intryck via ord och bild.
Jag hade två mål med min resa. Det främsta var att få se en tiger i det fria och det andra att få se Taj Mahal när jag nu ändå var i Indien. Men ytterligare ett mål var att få ett smakprov och fundera över om jag vill tillbringa mer tid i Indien en annan gång.
Mina två främsta mål var ju uppnådda redan dag tre, när vi fått se tigern komma fram i det höga gräset under träden. Efter det var det ju bara att glida med och uppleva saker. Vi hann otroligt mycket på kort tid, även om dagarna ibland var väl fyllda. Det enda jag saknade var lite mer tid i Dehli. Vi kunde gott haft en dag till där. Det skrev jag också på utvärdingen till Temaresor.
Jag har många resmål jag drömmer om, men visst gav Indien mersmak. En annan gång får det bli en längre resa så att intrycken hinner sjunka in.
Men det här blir sista inlägget från Indien för den här gången. Eftersom jag just nu deltar i utmaningen #blogg100, som handlar om att skriva minst ett blogginlägg om dagen i 100 dagar i ett sträck, så ska det bli fler reseberättelser men också en del andra funderingar. Just nu är planen att försöka avsluta inläggen från min safari i Kenya jul och nyår 2011. Det senaste inlägget handlar om när vi dansade med massaier på julafton. Det hände en hel del mer under safarin och på den efterföljande badveckan vid Indiska oceanen. Så i morgon bär det ut på savannen igen.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

