Kontraster (Indien dag 6:1)

20130210-205625.jpg
Jag väcks tidigt på morgonen när det är dags att lämna Jaipur för att åka till Dehli. Innan jag lämnar hotellrummet tar jag en titt genom fönstren och slås återigen av kontrasterna. Här har jag sovit i ett varmt och ombonat hotell. Precis utanför hotellet finns husen som saknar uppvärmning och där bara några få har möjlighet att göra upp eld.
Jag känner mig först som jag tjuvkikar in i någons vardagsrum. Då upptäcker jagatt kvinnan tvärs över gatan (längst ner till höger på bilden) håller på och formar koskit till runda kakor. Dessa läggs på tork för att senare ha till bränsle. På andra tak har någon pressat lera till tegel som också ligger på tork. (Längst upp till vänster på bilden.)
Min blick går tillbaka till kvinnan med koskiten. Då ser jag tvätten på tork och eldstaden i den lilla byggnaden på taken. Det tar tid att se detaljerna i landet av kontraster.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

