På elefantryggen (Indien dag 5:2)

20130205-080218.jpg En elefant är hög, mycket hög. Jag erkänner direkt att jag höll i mig krampaktigt i i min något rangliga sittplats. Så hårt att jag hade träningsvärk i armarna dagen efter.
Men trots att elefanten var hög funderade jag aldrig på att backa ur och inte följa med på turen upp till Amberfortet. Tvärtom så var jag först upp på plattformen för att kliva upp på elefantryggen, eller snarare sätta mig på den lilla ”soffan” som fanns på plats för passagerare.
Det gungade en del på vägen upp. Vi blev passerade av några andra i gruppen och samtidigt kom andra elefanter på väg ner för att hämta nya passagerare. Det var nästan trafikstockning ett tag i den branta backen.
Det var väldigt behagligt att få fast mark under fötterna när vi lämnade elefantryggen uppe vid fortet. Det var samtidigt skönt att veta att vi skulle åka jeep tillbaka.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

