Hurra, en varmvattenflaska! (Indien dag 3:4)

Det var kallt de första dagarna i Indien, som jag redan nämnt. Det var extra märkbart på hotellet i Ranthambore. Rummen saknade helt uppvärmning och gardinerna hade täckt fönstren hela dagen så att ingen värmen skulle komma in. Något som hade varit lämpligt om vädret varit som vanligt.
Vi hade i och för sig fått elektriska element, som stod och blåste hela natten för att något förbättra situationen. Själv valde jag att använda mitt underställ i siden under pyjamasen första natten. Det började nästan kännas som jag hade det på mig dygnet runt.
När vi kom tillbaka från första turen i nationalparken så insåg jag att det var dags att dra ifrån gardinerna och hissa upp persiennerna och låta eftermiddagssolen lysa in i både rummet och badrummet.
Men när jag gick till middagen på kvällen fick jag se något som jag inte sett på väldigt många år. Det var en hög med varmvattenflaskor på en bänk utanför rummet. Jag hade sett några sedan jag var i England en kall påsk 1968. Jag kände på dem i smyg och de var varma. Genast tändes hoppet om en något varmare natt.
Mycket riktigt när jag återvände till mitt rum, så låg varmvattenflaskan på plats och fukten verkade ha lämnat sängkläderna. Det var inte bara en klassisk (engelsk?) gummivattenflaska som spred värme. Den hade också ett eget fodral som pryddes av tigrar.

20130128-234530.jpg

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

