Köldrekord i Dehli (Indien dag 1:1)

20130122-231206.jpg
Jag brukar oftast packa ner för mycket. Så den här resan hade jag bestämt mig för att minimera min packning och inte lägga ner något ”bra att ha”. Det enda undantaget jag gjorde var att packa ner mitt underställ i siden. Tack och lov! För när vi landade i Delhi den 6 januari (Trettndag jul) så var det den kallaste dagen någonsin, eller åtminstone de senaste fyrtio åren! +1 grad visade termometern så långkalsonger i resväskan verkade bli ett lyckokast.
Den ihållande kylan skapade en tät dimma som höll i sig hela förmiddagen. Så medan bussen rullade från Dehli till Agra, så kunde vi bara ta på oss alla extra kläder, krypa ihop på sätet och försöka sova i den utkylda bussen som saknade värme.
Framme i Agra blev det en rast på hotellet innan det var dags för lite ändringar i resplanen. Den ursprungliga planen var att besöka Taj Mahal tidigt på morgonen för att få se den vackra byggnaden i morgonsolen. Men eftersom dimman skulle ligga tät även nästa morgon så fick vi spendera eftermiddagen denna första resdag vid en av världens vackraste byggnader.

20130122-231426.jpg

20130122-231640.jpg

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

