Medtag långfärdsskridskor (Indien dag 0)

Alla flyg kan inte gå från Landvetter. När det inte finns avgångar från Göteborg så föredrar jag Köpenhamn och Kastrup framför Stockholm och Arlanda. Detta av ett enda skäl. Det är enkelt att ta sig dit. Det är bara att sätta sig på tåget och åka direkt till flygplatsen. Det behövs inga byten till flygbussar eller pendeltåg.
Den här resan till Indien var en sådan som det inte fanns avgångar från Landvetter och alla biljetter från Köpenhamn var slut. Det var bara acceptera och istället hitta anslutning till Stockholm. Dessutom kunde jag ta med ett paket till sonen på det sättet.
Efter en del funderade så bestämde jag mig också för att åka upp dagen innan. Vem vågar lita på att tåget till Stockholm kommer fram i tid när man ska med flyget? En extra dag i Stockholm brukar aldrig vara fel.
Hittade dessutom ett hyfsat billigt hotellrum på ett litet hotell på Rådmansgatan; den lille rådmannen. Det visade sig dessutom vara trevligt och med en bra frukost. Där bokar jag gärna rum igen.
Men jag undrar vad receptionisten tänkte när jag kom med resväskan i ena handen och ett par långfärdsskridskor i den andra på min väg till Indien. Men skridskorna skulle inte med längre än till Stockholm. Det var pappas gamla långfärdsskridskor, i vacker mahogny, som nu bytt ägare. Istället för isarna i Värmland ska de nu få göra tjänst på frusna vattendrag runt Luleå.

Uppdatering 3/2 2013
Nu har skridskorna nått sitt mål, en is i Luleå.

20130204-082022.jpg

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i #Blogg100, Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

