Jag måste köpa en ny väska (Kenya dag 0)

Min resväska brukar väga in på knappt 20 kg hur mycket jag än strukit från bagagelistan. Men å andra sidan så brukar handbagaget väga lätt. Så tillsammans brukar det bli 20.
När man flyger reguljärt brukar det inte vara något bekymmer men på charter har det blivit svårare.
Charterbolagen har alltid haft lägre bagagevikt men nu har de börjat bli tuffare med att väga allt bagage, dvs de väger in även handbagaget. Normalt brukar mitt handbagage som sagt väga lätt men den här resan hänger det ju en kamera på ryggen så de stipulerade 15+5 passerades med råge när båda väskorna skulle vägas.
Vad kunde jag lämnat hemma? Skorna? Jag kunde ju åkt i sandaler hela vägen. Vad spelar det för roll om det är snö när jag kommer hem. Ett eller två ombyte kunde också stannat hemma.
Kunde jag klätt på mig mer? Lite lager på lager. Kanske lagt några tunga saker i byxfickorna som en av mina vänner alltid gör.
Nej, jag tror inte någon av modellerna passar mig, men däremot tror jag det är dags att köpa en ny resväska. Den jag har är en stadig, slagtålig, fyrhjulsdriven, hård väska som skyddar sitt innehåll. Men det är nog dags att införskaffa en lättviktare till charterresorna.
Eller så är det dags att minska bagaget ännu mer.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

