Kreta dag 8: Montesumas hämnd?

Många drabbas av åkommor på reser runt Medelhavet. Själv brukar jag klara mig trots (eller tack vare) att jag envisas med att dricka kranvatten på de flesta platser jag besöker i Europa. Men det är inte alltid jag klarar mig.
Var det moussakan eller var det glasen? Frågan kommer när jag drabbas av feber på morgonen i Chania några timmar innan vi ska förflytta oss till ett badhotell strax väster om stan för att vila upp oss efter första veckans strapatser.
Själv är jag övertygad om moussakan efter att ha undvikit köttfärsmat en hel vecka. Glassen säger min kamrat som gärna behåller alla glassar för sig.
Tur i oturen är att det är regnigt och blåsigt så jag sover mig genom dagen. Min middag består av melon och en kanna te medan kamraterna går pårestaurang.
När kvällsmörkret faller över Kreta är hälsan återställd.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i Vandring och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

