Kreta dag 5: Tanten har köpt hatt

20110927-171233.jpg

Det blev en vilodag för min del efter strapatserna på vägen till Elafonissi. Jag kände att en 17 km lång vandring där man återigen skulle klättra upp ovanför kusten var att utmana ödet. Istället gick jag på shoppingtur i gränderna i Palechora. Till slut hittade jag min nya reskamrat, en ljus hatt som tål att knycklas ihop i bakfickan.
Jag tog genast den nya hatten i bruk och tog mig upp till det gamla venetianska fortet i Paleochora. Det kändes bra om huvudet trots den stekande solen. Efter den turen väntade några timmar på stranden och härligt bad i Medelhavet. Men imorgon ska jag ut på vandring igen. Då följer den nya hatten med.

20110927-171755.jpg

20110927-171328.jpg

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

