Inläggen som försvann

Gran Canaria verkar vara en plats där inläggen försvinner i cyberspace. Förra lördagen satt jag i Las Palmas och skrev ett kort inlägg om att jag inte hunnit klart alla poster från Korsika. Jag lovade att återkomma med tre inlägg.
– Vandring till Revelata halvön
– Vandring i kombination i tåget samt
– Dagen då jag tappade omdömet
Men då i Las Palmas så skulle fokus den kommande veckan bli vandringarna på Kanarieöarna istället.
Den texten verkar vara helt försvunnen.
Borta är också alla tweets som jag skicka via sms när inte wifi fungerade som jag tänkt mig.
På måndagen skrev jag en tweet via paddan att jag hade feber, men sen blev det tyst. Man kunde lätt tro att jag stannat kvar i feberyra. Men så var inte fallet.
När jag kollar sms från min privata mobil till twitterkontot finns där att läsa följande?
1 Snart dags för resans första vandring på väg upp i bergen ovanför LAS Palmas
2 Idag har vi vandrat runt kratern av en vulkan. Nu dags för picnic. #grancanaria
3 Nu har vi gått 500 m ner och 200 m upp. Frågan är om jag ska gå 300 till el åka med i bil tillbaka och gå på spa.
4 Det blev spa för min del. 34 gr vatten, sol och omgiven av vacker pinjeskog. En stund att minnas när jag återvänder hem.
5 Sitter ute och äter den sista frukosten på Gran Canaria för den här gången. fortfarande sol och vackert väder.
(Dessutom hade jag skickat sms till mina barn mellan nr 4 och 5: Har försökt Twittra via sms men det fungerar inte. Njuter av sol och 23 gr i luften. Idag vilodag men jag planerar ökenvandring på egen hand.)
I paddan fanns också ett och ett halvt blogginlägg.
Men väl hemma nu ska jag försöka fullfölja berättelsen om resan till Gran Canaria (och de återstående inläggen från Korsika).
Förutom tre planerade vandringar och en bra cykeltur så hann jag också som sagt med en tur i ökenområdet på södra Gran Canaria. Mer om allt detta senare.

Om acjgbg

Jobbar med information och bor i Göteborg. På fritiden lockar resor, vandringar, konserter, vänner, mat, vin och bra böcker.
Det här inlägget postades i Vandring och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

